Kevään 2018 uutuuskirjat

Otetaan nyt Suomen syntymäpäivien kunniaksi katsaus kevään tuleviin kirjoihin. Ensin kevään kirjatarjonta lupaa taas monia huikeita uutuuksia sekä uutta tuotantoa jo tunnetuilta kirjailijoilta. TBR-lista sen kuin vain jatkaa kasvamistaan, mutta ainakaan minun ei tarvitse koskaan vaipua epätietoisuuteen siittä, mitä lukisin seuraavaksi.

Otava:
  • Sara Medberg - Kultaportin kaunottaret
  • Olli Jalonen - Taivaanpallo
  • Heli Galliano - Kyyhky ja susi
  • Enni Mustonen - Taiteilijan vaimo
  • Kati Hiekkapelto - Hiillos
  • Ruth Ware - Nainen hytissä 10
  • A. J. Finn - Nainen ikkunassa
Tammi:
  • J. S. Monroe - Löydä minut
  • Elizabeth Strout - Nimeni on Lucy Barton

WSOY
  •  Einar Hansen - Guardian Angel - Suojelusenkeli
  • Simona Ahrnstedt - Vain yksi yö
Gummerus
  • Pauliina Rauhala - Synninkantajat
  • Elif Shafak - eevan kolme tytärtä
  • Clare Mackintosh - Minä näen sinut
Bazar
  •  Alan Bradley - Kolmasti naukuva kissa
  • Fiona Barton - Leski
  • Susanne Jansson - Uhrisuo
Like
  • Katja Törmänen - Karhun morsian
  • Elisabeth Norebäck - Olet minun
  •  Samantha Schweblin - Houreuni
  • Gaël Faye - Pienen pieni maa
Tässä mielestäni kiinnostavimpia uutuuksia. Eniten odotan Pauliina Rauhalan uutuutta, sillä Taivaslaulu teki minuun suuren vaikutuksen sekä tietenkin Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoiden kuudetta osaa. Mitä sinä odotat eniten kirjakeväältä 2018?

Nyt lähden jatkamaan itsenäisyyspäivän juhlimista glögin ja linnanjuhlien parissa. Hyvää itsenäisyyspäivää itse kullekkin ja onnea 100-vuotiaalle Suomelle!


Kommentit

  1. Noista kirjoista luen Kolmasti naukuvan kissan, Taiteilijan vaimon, Lesken ja Minä näen sinut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain juuri luettua Macintoshin Annoin sinun mennä ja odotan Minä näen sinut lukemista entistä enemmän. Taitelijan vaimo myös kuumottaa kovasti :)

      Poista
  2. Meillä on neljä samaa poimintaa tehtynä ensi vuoden kirjapaljoudesta: Nimeni on Lucy Barton, Uhrisuo, Minä näen sinut ja Synninkantajat.

    Minäkin olen odottanut Rauhalan uusinta kovasti, vähän etukäteen "petyin" kun siinäkin tuntuu olevan kantavana teemana uskonto. Mutta katsotaan!

    Meiltä ilmestyy podcast-jakso kevään kirjoista tammikuun puolella, tuli aika pitkä jakso, kun mielenkiintoisia kirjoja oli sivutolkulla:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua kiehtoo valtasvasti teemana juuri tuo uskonto, sillä se liippaa niin läheltä omaa elämääni. Siksi vaikutuin niin valtavasti Rauhalan esikoisteoksesta ja aion lukea sen uudestaan tänä vuonna. :)

      Poista

Lähetä kommentti